V čem spočívá čtenářská gramotnost?
- při hodině českého jazyka a literatury je zařazovány do vyučování: společné čtení vybrané dětské knížky, práce se slovníky a encyklopediemi, prezentace CD, DVD určených do hodin literatury (přednes, dramatizace literárních děl, atd.), diskuse o literárních dílech v porovnání s filmovým a divadelním zpracováním
- krásná i naučná literatura je využívána ve všech vyučovacích hodinách
- na druhém stupni si žáci vedou čtenářské deníky, kam si dělají zápisy o doma přečtených knihách, prezentují je prostřednictvím referátů, nejoblíbenější knihy jsou inspirací pro výtvarnou činnost (hrdinové bájí a pověstí, pohádkové postavičky, atd.)
- školní knihovna slouží jako učebna, vyučující mají možnost knihovnu navštívit se svými žáky a při dané hodině pracovat s knihami
- žáci mají možnost navštěvovat školní knihovnu ve vyhrazeném čase, kdy mají možnost si knihy půjčit domů
- žáci se mohou zapojit do literární soutěže „Červík Čítal“. Za každou přečtenou knížku dostanou děti část červíkova těla. Vyhrává žák, který má nejdelšího červíka
- škola využívá nabídky divadelních představení